Co všechno pak obnáší výcvik?
Ten se skládá z teoretické přípravy (mechanika letu, aerodynamika, letecké motory, meteorologie, atd.) a většinou jde o samostudium. Tady mi hodně pomohly mé zkušenosti z modelařiny – fyzikální zákony platí stejně u modelů jako u letadel, pokud máte nějaké zažité návyky, je možno je aplikovat. Pak je to praktická část přípravy – 20 nalétaných hodin, z toho polovina s instruktorem (každé letadlo má dvojí ovládání, takže instruktor může zasáhnout podobně jako v autoškole). Můj instruktor například razí zásadu, že je třeba nechat žáka i udělat chybu a pak ji napravit – samozřejmě to nesmí být chyba fatální. Druhou polovinu výcviku už absolvujete samostatně. První samostatný let je bez přehánění zlatý hřeb celého výcviku. Třeba moje maminka vůbec nebyla schopna pochopit, že mě nechají letět SAMOTNÉHO☺! Největší dotace hodin jsou tzv.okruhy – vzlétnete, obletíte letiště po okruhu a přistanete, to je největší umění. Musíte si také osvojit zejména bleskurychlé rozhodování. Pokud se ocitnete ve složité situaci za volantem auta, máte přece jen nějaký čas na přemýšlení, někdy můžete zpomalit, zastavit a problém vyřešit. To v letadle bohužel nejde (smích). Celý výcvik pak uzavírají zkoušky podobné těm v autoškole.